Czy to się opłaca? – słowo o gadżetach reklamowych

768

Metod reklamy firmy jest bardzo dużo. Problem dotyczy jednak nie ich niedostatecznej ilości, a takim dobraniu, aby skuteczność działań marketingowych pozwalała na spełnienie naszych założeń. Jedną z popularnych wśród przedsiębiorców metod promocji firmy są gadżety reklamowe. To tani i skuteczny sposób na zjednanie sobie zaufania i przychylności klientów. Czy jednak jest tak naprawdę? I co musimy zrobić, aby gadżety reklamowe były skuteczne?

Co chcemy osiągnąć?

W pierwszej kolejności, gdy rozpatrujemy możliwość wprowadzenia do działań marketingowych naszej firmy gadżetów reklamowych, powinniśmy zastanowić się nad tym, jaki jest cel naszej kampanii. Czy zależy nam na zwiększenie zaufania klientów? Budowaniu relacji? A może podwyższeniu wyników sprzedażowych? W zależności od tego, jaki efekt chcemy uzyskać, w taki sposób powinniśmy kierować kampanią z gadżetami. Tutaj sytuacja nie różni się wcale od tego, w jaki sposób przeprowadzamy inne tego rodzaju działania promocyjne.

Kim jest grupa docelowa?

Najczęściej wybieranymi przez przedsiębiorców gadżetami są artykuły piśmiennicze i biurowe. Niestety jednak nie zawsze kolejny długopis w kolekcji klienta z nazwą firmy „X” zrobi na nim pozytywne wrażenie. Aby kampania z gadżetami osiągnęła pożądany przez nas efekt konieczne jest dopasowanie upominków dla klientów do konkretnej grupy docelowej. I tutaj musimy zastanowić się jaką firmą jesteśmy. Czy oferujemy usługi premium, czy dla mas? W jakim sektorze działamy? Kim są nasi klienci – jakie mają wykształcenie, ile mają lat, jakiej są płci? To jedynie kilka kwestii, które mają znaczenie przy wyborze odpowiedniego gadżetu. Czynników, które musimy wziąć pod uwagę jest znacznie więcej – jeśli chcemy sprawić, aby gadżety reklamowe zapadły w pamięć naszych klientów na dłużej.

Postaw na praktyczność

Aby gadżety reklamowe, które ofiarujemy naszym klientom nie wylądowały od razu w koszu, konieczne jest zadbanie o ich najważniejszą właściwość. Muszą być – zgodnie z tym, co widzicie powyżej – praktyczne! Jeśli ofiarujecie swoim klientom nieprzydatny produkt, to z pewnością go wyrzucą. Dajcie im coś, czego naprawdę będą potrzebować. I tutaj ponownie kłania się dobra znajomość swojej grupy docelowej. Jeśli sprzedajemy akwizytorom lub taksówkarzom, to nie wyposażajmy ich w kalendarz naścienny, a raczej taki, który mogą zabrać ze sobą w każde miejsce. Jeśli staramy się sprezentować coś prezesowi dużej firmy, to dobrym pomysłem będzie inwestycja w eleganckie pióro wieczne lub pięknie wykonany power bank.

Postaw na jakość

Niemniej ważna przy wyborze gadżetów reklamowych będzie oczywiście ich jakość. Nikt nie chce otrzymać artykułów, które są nietrwałe i szybko się psują. Będzie to nie tylko niepozytywnie świadczyć o naszej firmie, ale również sprawi, że reklama będzie krótkofalowa. Decydując się na kampanie z gadżetami reklamowymi chodzi nam przecież o to, aby klient jak najdłużej mógł mieć kontakt z nazwą naszej firmy. To sprawi, że w momencie, gdy znowu będzie potrzebował naszych usług skontaktuje się z nami.

Portal bewu.pl wsparł nas merytorycznie.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here