Jak dobrze prowadzić blog firmowy?

924

Bardzo dobry blog firmowy jest jednym z najlepszych sposobów budowania marki i zapewniania stronie dobrej pozycji w rankingach wyszukiwarek. Jednak jego prowadzenie niewątpliwie jest zadaniem dosyć wymagającym, w końcu blog ma być nie tylko na pokaz, lecz być stroną naprawdę chętnie odwiedzaną przez użytkowników. Przedstawmy więc najważniejsze zasady, którymi trzeba się kierować przy prowadzeniu bloga firmowego.

Najważniejsza jest oczywiście wysoka jakość wpisów. To jednak raczej oględne stwierdzenie i warto określić, czym właściwie jest „dobry wpis”. Oczywiście podstawą jest umiejętne operowanie językiem, zarówno pod względem prawidłowej formy gramatycznej i ortograficznej, jak również i umiejętność wykorzystywania języka w sposób plastyczny i trafiający do odbiorcy. Nie bez znaczenia jest jednak również tematyka – najlepiej by była ona różnorodna i oryginalna, co pozwoli na wyróżnienie naszego bloga na tle innych. Lepiej jest też nie koncentrować się za bardzo na marce – czytelnicy nie powinni mieć poczucia obcowania z typową reklamą. Informacje o marce przemycajmy w jak najbardziej subtelny sposób!

Kolejny aspekt, o który trzeba zadbać to regularność umieszczania wpisów. Tylko wtedy blog będzie mógł pełnić dobrze swoją funkcję, jednocześnie dostarczając nowej treści wyszukiwarce i przyciągając czytelników, którzy będą wiedzieć iż za każdym razem podczas odwiedzania strony znajdą nowe, ciekawe wpisy. A co do czytelników – pamiętajmy o tym, by nie bać się komentarzy! Blog traktują często jako platformę do wyrażania swojej opinii w komentarzach. Jeżeli im tego umożliwimy, nie uda nam się zbudować z nimi relacji, a właśnie to jest w content marketingu najważniejsze!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here